O mnie
Jestem nauczycielka mianowaną i pracuję z dziećmi od 16 lat , w tym z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie od 13 lat , a na stanowisku nauczyciela – logopedy od 6 lat. Staram się systematycznie bogacić swój warsztat pracy , poszerzać wiedzę i umiejętności dotyczące rozwijania wszystkich obszarów rozwoju dziecka. Szczególne miejsce w mojej pracy, obok rozwijania umiejętności odbioru i nadawania komunikatów drogą werbalną i pozawerbalną jest działanie na rzecz integracji ze środowiskiem rówieśniczym .
Podczas swojej pracy stosuję różnorodne metody , techniki i formy pracy z dziećmi specjalnej troski . Celem moich oddziaływań jest zapewnienie każdemu dziecku możliwości sukcesu na miarę jego indywidualnych możliwości. Wykorzystuję w tym celu wszelkie przejawy ich aktywności ruchowej i komunikacyjnej .
Chęć dalszego pełniejszego rozwoju skłoniła mnie do ubiegania się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
Wykształcenie:
1987-1989 –Studium Nauczycielskie w Tarnobrzegu, kierunek:
nauczanie początkowe.
1992-1997 – Katolicki Uniwersytet Lubelski Filia w Stalowej Woli,
Wydział Nauk Społecznych, kierunek: pedagogika
specjalna;
praca magisterska na ocenę dobrš, egzamin magisterski
na ocenę bardzo dobrš.
1997-1999 – Uniwersytet Marii Skłodowskiej Curie, Studia
Podyplomowe,
Wydział Humanistyczny, kierunek: Logopedia.
2002 – ukończenie w/w studiów z wynikiem bardzo dobrym.
2002-2004 - Wyższa Szkoła Humanistyczno – Przyrodnicza w
Sandomierzu ,
Studia Podyplomowe, Wydział Humanistyczny,
kierunek: oligofrenopedagogika, studia ukończone na
ocenę bardzo dobrš.
2007 - Ukończenie pierwszego poziomu Programu Rozwoju Komunikacji PRKM uprawniajšcego do pracy metodš Makaton .
Aby jak najefektywniej pracować z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie uczestniczyłam także w wielu kursach i szkoleniach
16.01.2001 r: ukończenie kursu w FUNDACJI „SYNAPSIS” zajmujšcej
się nauczaniem, i wspomaganiem dzieci z autyzmem
i ich rodzin.
- 29.10.2003 r Rodzice - partnerzy w realizacji planu dydaktyczno –
wychowawczego .
- 29.11.2003 r .Rodzice członkowie Stowarzyszenia i ich rola
w kreowaniu polityki Koła .
- 30.12.2003 r. Wykorzystanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej
w kształceniu zintegrowanym dzieci ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi .
- 26.01.2004 r. Wpływ aktywności fizycznej na rozwój ruchowy dzieci .
- 25.03.2004 r. Stosowanie metod i technik aktywizujących w pracy
z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie .
- 29.03.2004 r. Rola rodziny w procesie rehabilitacji dziecka
niepełnosprawnego ..
-12.05.2004r. Psychologiczne mechanizmy regulacji czynności
agresywnych .
- 29.09.2004 r. Rozwój zawodowy nauczycieli sposobem na poprawę
jakości pracy Ośrodka
- 30.09.2004 r. Wychowanie seksualne u osób z głębszš
niepełnosprawnością .
- 30.11.2004 r. Nowe metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym .
- 28.12.2004 r. Zabiegi fizykalne , dobór i ich rola w usprawnianiu dzieci .
- 22.02.2005 r. Metoda Dobrego Startu i jej wartość w pracy
z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie .
- 27.02.2005 r. Artkinezjologia ( arteterapia )usprawnianie w zakresie
emocjonalnym i funkcjonalnym .
- 30.03.2005 r. Metoda Kepharta .
- 15.06.2005 r. Metody pracy stosowane w rewalidacji i terapii
dzieci głębokoupośledzonych umysłowo .
- 22.09.2005 r. Praca w programie „Boardmaker”.
- 22.10.2005 r. Wewnętrzne i zewnętrzne mierzenie jakości .
- 25.11.2005 r. Praca dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo .
- 30.03.2006 r. Zjawiska przemocy w rodzinie .
- 28.04.2006 r. Postępowanie profilaktyczne i leczenie w schorzeniach
górnych dróg oddechowych.
- w maju 2003 roku ,wzięłam udział w szkoleniu: „Awans zawodowy
Nauczyciela zatrudnionego w Ośrodku Rehabilitacyjno -Edukacyjno-
Wychowawczym Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób
UpośledzeniemUmysłowym”.
Odbyło się w Rzeszowie i było prowadzone przez Doradcę
Metodycznego do Spraw Kształcenia Specjalnego z Warszawy .
- w listopadzie 2004 roku uczestniczyłam w warsztacie na temat :
„Diagnoza funkcjonalna dziecka z głębokš niepełnosprawnościš
intelektualnš.
Plan kompleksowej terapii i rehabilitacji ‘’- warsztat prowadziła prof.
Diane Lea Ryndak (Wydział Pedagogiki Specjalnej Uniwersytet
Floryda , USA ).
- w maju 2005 roku uczestniczyłam w konferencji na temat : „Diagnoza
funkcjonalna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie ‘’
prowadzonej przez Doradcę Metodycznego m.st. Warszawy
w zakresie kształcenia specjalnego .
- w maju 2004 roku wzięłam udział w szkoleniu: „Rola terapeuty oraz
techniki terapeutyczne w pracy z rodzinš .
- w maju 2005 roku uczestniczyłam w szkoleniu: „Metody pracy
z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
- Sposoby nawišzywania dialogu z osobami upośledzonymi umysłowo
– metody rozwijania kompetencji komunikacyjnej .
Aktywna stymulacja rozwoju dziecka upośledzonego umysłowo
z zespołem Downa – to tematy szkoleń w których uczestniczyłam
w maju 2005 roku.
- w maju 2005 roku wzięłam udział w szkoleniu na temat:
„Rola środowiska rodzinnego i postaw rodzicielskich a rozwój
społeczny osób niepełnosprawnych” .
Studia podyplomowe, kursy, warsztaty, szkolenia dostarczyły mi wiele cennej wiedzy pochodzšcej z różnych dyscyplin naukowych. Niezwykle istotne okazały się dla mnie informacje na temat sposobu postępowania i pracy z dzieckiem i jego rodzinš. Dzięki wiedzy na temat rozwoju psychomotorycznego dziecka, etapów kształtowania i rozwoju mowy, której dostarczyła mi psychologia rozwojowa mogę dokonywać oceny sprawności językowej dziecka, stwierdzać opóźnienie rozwoju mowy. Psychologia ułatwiła mi zrozumienie psychologicznych skutków zaburzeń mowy, których znajomość jest niezwykle ważna dla pomyślnego przebiegu procesu terapeutycznego.
Dzięki niej rozumiem zwišzek zaburzeń mowy z innymi zaburzeniami rozwoju. Dzięki ukończonym formom doskonalenia zawodowego umiem usprawniać mechanizm opanowywania przez dziecka umiejętności językowych i komunikacyjnych oraz organizować przebieg procesu kształtowania i rozwoju kolejnych etapów mowy.
Współczesna technologia informacyjna ma obecnie olbrzymi wpływ na życie człowieka i całych społeczeństw. Wspomaga ona zdobywanie wykształcenia oraz głębsze poznanie i rozumienie świata przez umożliwienie i ułatwienie docierania do rzeczywistych zasobów informacji . Majšc na względzie te tezy od dawna zgłębiam tajniki wiedzy i umiejętności informacyjnych. Zgodnie z wymogami reformy w szkolnictwie i rozwojem techniki komputerowej poznałam podstawowš obsługę komputera, którš poszerzałam w procesie samokształcenia .
Wszystkie dokumenty zwišzane z awansem zawodowym i mojš codziennš pracš mogłam przygotować dzięki umiejętności obsługi komputera. Nauczyłam się także wykorzystywać programy komputerowe zarówno w pracy zawodowej jak i w pracy z dziećmi.
Samodzielnie zdobyte umiejętności doskonalę i wykorzystuję, przez co podnoszę jakość prace mojej i pracy ośrodka.
Posiadam umiejętności:
-
podstawowš obsługi komputera
-
zakładania foldera
-
posługiwania się edytorem tekstu
-
poznanymi programami
-
efektywnego wykorzystywania programów multimedialnych
-
posługiwania się przeglšdarkš internetowš
-
szukania żšdanych informacji w Internecie
-
efektywnej komunikacji
-
tworzenia witryny internetowej
-
opracowywania materiałów do zajęć z dziećmi
-
opracowywania wszystkich innych materiałów do pracy własnej.
Dzięki umiejętności korzystania z Internetu mogłam gromadzić wszelkie informacje związane z awansem, korzystałam z serwisów oświatowych i uczestniczyłam w forach dyskusyjnych dla nauczycieli,. Przyswojone umiejętności wykorzystałam do tworzenia własnego planu rozwoju zawodowego, sprawozdania, sporządzania tabelek, wykresów i narzędzi badawczych. Dzięki umiejętności redagowania tekstu mogłam przygotowywać wszystkie dokumenty związane z awansem zawodowym. Opracowałam estetycznie i fachowo całą dokumentacje nauczyciela dyplomowanego.